UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki czemu działa lepiej Czytaj więcej…

Zrozumiałem
< Powrót do wydawnictwa zwarte - lista

Pedagogika religii w kontekście edukacyjnym

czwartek, 14, maj 2015

2011 pedagogika religii
pod red. ks. Mariana Włosińskiego
ISBN 978-83-61609-17-9
Włocławek 2011
format B5
s. 253
(nakład wyczerpany)






Pedagogika religii jako dyscyplina naukowa ukształtowała się i rozwinęła na początku ubiegłego stulecia, prowadzone są badania teoretyczno-praktyczne, w tym z zakresu empirycznej i porównawczej pedagogiki religii. Najczęściej przez pedagogikę religii rozumie się dziś dyscyplinę naukową, usytuowaną na pograniczu pedagogiki i teologii, zajmującą się analizą potencjału edukacyjnego religii oraz teorią i praktyką wykorzystania go w różnych środowiskach wychowawczych; także jako kierunek myśli pedagogicznej podkreślający znaczenie religii dla całościowego wychowania człowieka. Pedagogika religii jest teorią procesu religijnego nauczania i wychowania, zorientowaną na praktykę życia chrześcijańskiego; wypracowuje podstawy i zasady edukacji religijnej człowieka żyjącego w konkretnych uwarunkowaniach cywilizacyjnych, kulturowych; bada edukacyjny potencjał różnych postaci religii i formułuje teorie kształcenia (nauczania i wychowania) religijnego oraz socjalizacji religijnej, dokonujących się we wspólnocie religijnej (Kościele), rodzinie, szkole i społeczeństwie.

Autorzy opracowań (z Polski i Słowacji) prezentowanej publikacji zasygnalizowali szerokie spektrum pedagogiki religii.