UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki czemu działa lepiej Czytaj więcej…

Zrozumiałem
< Powrót do aktualności wus włocławek

Wycieczka do Kruszwicy i Inowrocławia

piątek, 15, czerwiec 2018

W dniu 12 czerwca 2018 r. o godz. 8.00 rano wyjechaliśmy 49 osobową grupą na jednodniową wycieczkę do Kruszwicy i Inowrocławia. Na miejscu czekał na nas przewodnik i bardzo ciekawie opowiedział nam historię zamku i legendarnej Mysiej Wieży, gdzie myszy Popiela zjadły i historię samej Kruszwicy oraz jeziora Gopła.

Zwiedziliśmy podziemia ruin zamkowych. Następnie część z nas weszła na wieżę, która kiedyś liczyła 58 m, a obecnie 32 m. Pokonaliśmy 189 schodów, ale za to z górnego tarasu widokowego z przyjemnością podziwialiśmy zarówno jezioro Gopło, jak i miasto. Zwiedziliśmy także unikatową Bazylikę kolegialną św. Piotra i Pawła. Jest to jedna z najlepiej zachowanych w Polsce romańskich budowli sakralnych.
Bardzo rozrywkową częścią naszej wycieczki był rejs statkiem „Świtezianka” po Gople. Muzyka nam grała, były tańce i śpiewy i bawiliśmy się doskonale.
Następnym punktem wycieczki był Inowrocław, w którym nie było zwiedzania z przewodnikiem, tylko był tzw. „czas wolny”. Indywidualnie i w grupach spacerowaliśmy po Parku Zdrojowym podtężniami solankowymi i innych pobliskich, ciekawych miejscach.
Dziękuję pięknie wszystkim uczestnikom wyjazdu za przesympatyczną atmosferę, za uśmiechy i za dobre humory.
Mam nadzieję, że wszyscy uczestnicy będą mile wspominać nasz wyjazd.