UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki czemu działa lepiej Czytaj więcej…

Zrozumiałem
< Powrót do kdutw dobrzyń galeria

Nasza pierwsza wycieczka w Nowym Roku Akademickim 2015 / 2016

piątek, 23, październik 2015

Wieliczka – Kraków – Wadowice – Inwałd

W dniach 17 i 18 października zorganizowaliśmy wspaniałą wycieczkę. Głównym celem naszej wyprawy był oczywiście Kraków. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Zamku Królewskiego na Wawelu, który był siedzibą wielu władców i znalazł się na Liście Światowego Dziedzictwa Kulturowego Unesco. Następnie odwiedziliśmy Katedrę na Wawelu, która jest miejscem pochówku wielu Królów Polski oraz słynnych i wybitnych osób m. in. Adama Mickiewicza i Juliusza Słowackiego.
Następnie poczuliśmy wyjątkową atmosferę spacerując po rynku krakowskim i zwiedzając Kościół Mariacki ze wspaniałym ołtarzem Wita Stwosza. Sukiennice w Krakowie przyciągały nas swoimi kolorowymi straganami z biżuterią rękodziełem i pamiątkami. Oprócz Krakowa jeszcze wcześniej odwiedziliśmy Kopalnię Soli „Wieliczka”. W towarzystwie przewodnika udaliśmy się na trasę turystyczną, która zachwyca słonymi jeziorami, chodnikami i kaplicami, a wśród nich najbardziej naszą uwagę przykuwała kaplica Św. Kingi.
Drugi dzień naszej wycieczki rozpoczęliśmy od Wadowic, gdzie między innymi zwiedziliśmy Dom Rodzinny Ojca Św. Jana Pawła II – Muzeum Naszego Papieża, dokumentujące życie i działalność kapłańską i nie tylko.
Końcowym etapem naszej wyprawy był Park Miniatur w Inwałdzie. Czuliśmy się jak na wycieczce dookoła świata. Mogliśmy podziwiać wspaniałe, miniaturowe budowle charakterystyczne dla każdego kontynentu.